12 Ağustos 2012 Pazar

Sıvı Çamaşır Makinesi Deterjanları Devrimi

2006 yılında ilk Amerika seyahatimi gerçekleştirdiğimde; sevgili abim doktora çalışmaları için California'ya yerleşiyordu ve ben de taşınma aşamasında ona destek olmak için yanında gidiyordum...

İkimiz de Amerika hakkında çok fikir sahibi olan insanlar değildik; ama sevgili ailem "Merve hadi sen de kalk abinle git, adam gibi bi ev döşesin kendine, bakalak ol abine" demişlerdi :) Ben de canıma minnet, bi daha bu fırsatı kolay kolay bulamayabilirim diyerek, bana verilen görevi layıkı ile yerine getirebilmek (hem de bir Amerika turu atabilmek) için kalkıp abimle Amerikaya gittim ve evi A'dan Z'ye döşemesine destek oldum.

Dün M-Jet'de alışveriş yaparken de bir anda beni anılar 2006 yılına götürüverdi.

O zaman ilk ev alışverişimizi yaparken, bir türlü reyonlarda çamaşır makinesi deterjanlarını bulamıyordum.

En sonunda benim gibi alışveriş yapan (ev kadını olduğuna kanaat getirdiğim) kadına "çamaşır yıkamak için deterjan bakıyorum ama bulamıyorum, acaba sizin en çok tercih ettiğiniz marka ve ürün hangisidir?" diye dayanamayıp sormuştum :)

Haliyle, sıvı çamaşır deterjanı devrimine çoktan geçmiş olan Amerika'da, kadın bana bir sürü sıvı deterjan çeşidi ve en sevdiği markayı göstermişti. Ben de daha önce hayatında sıvı çamaşır makinesi deterjanı görmeyen biri olarak; "toz deterjan kullanmıyor musunuz yani?" diye sorduğumda, "toz mu? çok banal" der gibi bir bakışla karşılaşmıştım...

İşte ilk sıvı çamaşır makinesi deterjanı ile tanışma hikayem böyle olmuştu.

Dün ise M-Jet'de gezinirken, ilk defa Türkiye'de sıvı çamaşır makinesi deterjanları gözüme çarptı ve hemen bir tanesini alıverdim. Bu sayede Omo ile Türkiye'de ki sıvı çamaşır makinesi deterjanı açılışımı yapmış oldum, ve bugünkü  beyazları yıkama performansından da gerçekten çok memnun kaldım.


Siz de sıvı çamaşır makinesi deterjanı kullanarak hem çevreye olan duyarlılığınızı gösterebilir (çünkü daha az deterjan ile daha çok çamaşır yıkayabiliyorsunuz), hem de yumuşatıcı kullanımını en aza indirgeyebilirsiniz.

Benim kullandığım Omo Total, hem çamaşırları yumuşatıcı kullanmış gibi mis kokuttu, hem de tüm havlularımı bile pamuk yumuşaklığında çıkarttı. Performansında eğer bir düşme gözlersem ileri ki yazılarım da mutlaka sizinle de paylaşırım :)



Son olarak lütfen bunu bir reklam yazısı olarak algılamayın. Artık hem çevremiz için daha duyarlı olmamız gerektiğini, hem de alışveriş sırasında daha akıllıca kararlar vermemiz gerektiğini düşünüyorum. O yüzden siz bilinçli okuyucularımla da fikrimi paylaşmak istedim :)

Hiç yorum yok: