12 Ağustos 2012 Pazar

Sağlık, Enerji ve Mutluluk - Aslında 3'ü de Bir Arada

Geçtiğimiz aylarda Nefes Alma konusunda bir çok makalesi ve kitabı bulunan Michael Sky'ın bir paylaşımını okuma fırsatım olmuştu.

Tam olarak kaynağı ve/veya kitabın adı neydi hatırlayamıyorum ancak okuduklarım beni o kadar etkilemişti ki hemen ufak bir kağıda not almıştım :) Tüm yaz boyu ordan oraya koşturan ben, dün aylardır ilk defa evimde detaylı bir temizliğe girişince de aldığım notu bulmuş oldum. Ve hemen sizlerle de paylaşmak istedim. Herkesin kulağına küpe yapması gereken, gerçekten de önemli bir öğreti bu diye düşünüyorum:

"Bastırılan duygunun enerjisi kaybolmaz. Çöküp daha derine iner. Enerji bedende tıkanıklıklara neden olur. Bu tıkanıklıklar fiziksel bedende olumsuz hisler olarak algılanır. Modern fizik kütlenin enerjiye, enerjinin kütleye dönüştüğünü kanıtlamıştır. Birikmiş duygusal enerjinin maddesel yönü vardır. Enerji kanallarındaki tıkanma fiziksel bedende; burunda, damarlarda ya da bağırsaklarda bir tıkanma olarak yansır.

Enerji; bedeninin içinde, düzenli akımlar şeklinde; dışında ise ışıldayan bir enerji şeklindedir. Duygu bilinç dışı bir şekilde bastırıldıkça enerji akışı bozulur. Zihin ve beden işlevleri bozulur."

Aslında halk dilinde de hep aşina olduğumuz ve hepimizin de bildiğini düşündüğü şeyleri biraz daha belki de detaylı bir şekilde anlatıyor ve farkındalığımızı arttırıyor Michael Sky.

Özellikle kadın okuyucularıma ilham vermesi dileklerimle :)

Bu yazıyı okuduktan sonra, sizinle paylaşmaya da karar verince, "madem öyle, bir artım da dokunsun bari" diyerek stresi azaltmanıza yardımcı olacak, güzel bir nefes egzersizi videosu paylaşmak istedim.

İşte Dr. Öz'ün, nerede olursanız olun uygulayabileceğiniz ve sizi kendinize getirecek 3 dakikalık nefes egzersizi videosu:

Tık Tık :)

Keyfini çıkartın!

Hiç yorum yok: