27 Temmuz 2016 Çarşamba

Bibliyoterapi

Şu son zamanlarda hepimizin dilinden düşmeyen bir konu; "toplumsal travma"... 

Son günlerde hepimiz gerçekten de çok yıprandık, üzüldük, geleceğimiz için kaygılandık... Tüm bu duyguları yaşadık, hissettik...

Fakat şimdi toparlanma ve eskisinden de güçlü olma zamanı diye içimden geçirip, "ama nasıl?" diye sormuştum kendime. 

Tam da bunları düşünürken; sevgili reiki hocam Gülbahar Yeni'nin geçtiğimiz gün Facebook üzerinden yaptığı bir paylaşımı gördüm. Ve o kadar beğendim ki hiç dokunmadan doğrudan sizinle de paylaşmak istedim...

"Zor, hem de çok zor günlerden geçiyoruz. Hepimiz gerginiz. Yaşadığımız toplumsal travmayı atlatabilmek için, geleceğe odaklanarak, korkuya, kaygıya, strese kapılmayın.
Müzik dinleyin. Kitap okuyun. Yürüyün.
Uykunuza dikkat edin.
Televizyondaki tartışma programlarına daha az zaman ayırın.
Ani kararlar vermeyin. Düşünmeden hareket etmeyin.
Dua, meditasyon ve enerji çalışmaları yapın.
Negatif enerji yayan insanlardan uzak durun.
Zamanınızı iyi planlayın.
Sevdiğiniz işlere odaklanın.
Uzun süre aç kalmayın, kan şekeri düşüklüğü stresi tetikler.
Fıkra anlatın, Fıkra dinleyin. Fıkraları aklınızdan geçirmek bile iyi gelir. Gülümseyinnn 😊
Sevgilerimle, 
Gülbahar Yeni"



Benim en çok dikkatimi çeken kısmı ise "Kitap Okuyun" önerisi oldu. Çünkü fark ettim ki geçmişte ne zaman içinden çıkamadığım bir şey olsa, ne zaman kendimi iyileştirmek istesem; hemen kitaplara sarılmıştım. Belki de farkında olmadan kendi kendime bir iyilik, bir terapi yapmıştım :) 

Şimdi ise artık kitap okumanın beynimiz, ruhumuz ve kalbimiz için gerçekten de bir terapi olduğunun farkındayım. 

Hep sevgi ile kalmanız dileğiyle, 

Merve 

Hiç yorum yok: