3 Ağustos 2016 Çarşamba

Domatesli Bruschetta Tarifi

İtalyada yiyip yiyip bayıldığımız bir lezzeti uzun zamandır yapılacaklar listeme almıştım, fakat bir türlü yapacak fırsatım ve ortamım olmamıştı.

Dün iş çıkışı Burak'ı beklerken Migros'ta alışveriş işlerimi tamamlayayım dedim ve bu sırada fırın bölümünde tam da bruschetta'da kullanılacak kıvamda sadece son 1 tane kalmış güzel bir fransız ekmeği gördüm :)

Ekmeği gözüme kestirince hemen daha önce bruschetta'sını yiyip bayıldığım arkadaşım Selenay'ı aradım. Hızla malzemeleri öğrendim ve akşam için hazırlayacağım aparatifi belirlemiş oldum :)

Ve işte ortaya bu muhteşem lezzet çıktı...





Malzemeler: 
- ekmek
- domates
- kuru kekik
- kuru nane
- zeytinyağı
- tuz
- ezine peyniri

Yapılışı da gerçekten inanılmaz kolay.

Önce ekmeği güzelce dilimleyip 5-10 dakika kadar fırınlıyorsunuz. Ben yaparken fırın 150 derecedeydi.

Ekmekler fırında beklerken hemen domatesleri (soymadan) küp küp doğradım. Üzerine az nane, bol kekik, tuz ve zeytinyağını koyup bir kasede ekmekler olana kadar beklettim. Sanırım bu bekletme aşaması domateslere kekik ve nane aromasının geçmesi için önemli...

Sonra fırından aldığım ekmeğin üzerine bu karışımı koydum,

En son da üzerine ufaladığım peynirleri ekleyip 5 dk daha fırınladım.

Fırından çıkarttıktan sonra ekmeğin üzerine karışımın olduğu kasenin dibinde kalan zeytinyağını biraz daha gezdirdim.

Eğer öğlen yada akşam yemeğinizi daha hafif geçirmek istiyorsanız, salata ile domatesli brushcetta güzel bir alternatif olabilir diye düşünüyorum.

Bereketli, lezzetli ve sağlıklı sofralarımız olması dileğiyle...
Merve

Hiç yorum yok: