23 Ağustos 2012 Perşembe

Annemin Patlıcan Kızartması

Twitter ve Facebook sayfamızı takip edenler bilirler =)

Bu Ramazan Bayramında ailemle İzmir'deydik. Anneannem, babaannem, halam, dayım, kuzenim ve tabii annem ve babamla muhteşem bir sofra kurduk.

Yemekler o kadar hızla bitti; ve ben o kadar açtım ki bir an için soframızın resmini çekmeyi unuttum :(

Ama neyse ki yemeklerin hazırlanma aşamasında sevgili annemden bir kaç özel tüyo, tarif ve fotoğraf karesi kopartabildim.

Bunların başlıcası ise annemin muhteşem Patlıcan Kızartması için her zaman kendine saklamayı tercih ettiği önerileriydi.

Patlıcan kızartması yapımını (benim gibi en yemek yapmayı bilmeyenler bile) az çok bilirler, o yüzden detay detay anlatmayacağım. Ama işin sırrı şunlarda:

1) Patlıcanları serçe parmağınızın kalınlığında dilimleyin (bu sayede kızartmanız ne çok kıtır, ne de içi pişmemiş çiğ olarak kalacaktır).

Buyrunuz efendim, serçe parmak kalınlığında dilimlenmiş patlıcanlarımız :)

2) Patlıcan dilimlerini kızartmak için tavaya atmadan önce (özellikle annemin önerisi olan) Söke Tam Buğday Unu ve biraz da tuz ekleyerek, bu karışımda altlı üstlü bir çevirin. Kısa bir süre de 5-10 dk kadar bırakın patlıcanlar üzerlerinde mini mini un ve tuz taneleri ile dinlensinler. Daha sonra kızartma işlemine geçin.

Annem, "En iyi kızartma, tam buğday unuyla oluyor" diyor :)

3) Benim gibi yemek yapma konusunda acemi olanlar için; sakın ama sakın yağınız iyice kızmadan patlıcanları tavaya koymayın, yoksa tüm kızarmalarınız acaip yağ çekecek ve üzgünüm ama vıcık vıcık olacaktır.

4) Bu kızartmaların üstüne bir de güzel bir domates sosu ve sarımsaklı yoğurt dökerseniz işte o zaman tadından yenmeyecektir :) (sosu ve yoğurdu servis sırasında ayrıca sunmanızı öneriyorum; ki herkes tabağına istediği kadar alabilsin ve patlıcanlar bu soslar içinde hemen kendini salmasın).

Halamın elmalı kurabiye tarifini yazlıkta unuttuğum için, annemden tarif kağıdımın fotoğrafını çekip atmasını bekliyorum :) O da gelince sizlerle paylaşacağım!


Afiyetler olsun... 

Hiç yorum yok: